Intensivkurs B-körkort

Intensivkurs är perfekt för dig som snabbt vill klara av ditt körkort. Kanske vill du passa på när du har tid, som på sommarlovet eller semestern.
Vi på PO:s Trafikskola anpassar våra intensivkurser och lägger upp en individuell planering för våra elever, allt efter vilken nivå du befinner dig på. Genom en testlektion med våra erfarna trafiklärare, avgörs vilken nivå du är på. Vi är ärliga och uppriktiga i vår bedömning, allt för att du inte ska bli besviken eller få merkostnader du inte väntat dig. Vi preliminärbokar även proven på Trafikverket.

Kursens längd och pris varierar beroende på förkunskaper, inlärningsförmåga och engagemang, men om bedömningen (efter rådgivning med oss eller testlektion) blir att 15 körlektioner borde räcka för dig så brukar vi lägga upp utbildningen på ca 2-3 veckor.

I vårt intensivkurspaket ingår 15 körlektioner, internettester, böcker, riskettan, halkbanan, uppvärmningslektion inför prov samt billån vid uppkörningen.
Behövs fler eller färre lektioner, eller om du vill ta bort/lägga till något i paketet så ger vi dig gärna ett annat förslag på paket.
Du får även en personlig vägledning genom hela resan till körkortet, vilket många elever uppskattar väldigt mycket.

De avgifter du betalar till Transportstyrelsen och Trafikverket tillkommer.

De obligatoriska riskutbildningarna schemaläggs och bokas av skolan när vi anser att du är redo. Praktik och teori ska gå parallellt med varandra och är du inte i fas inför de preliminärt bokade proven på Trafikverket, flyttas de fram automatiskt.

Du bör ha två till tre veckors framförhållning när du lägger planeringen och ibland mer under högsäsong som är mellan mars och september. Utbildningspaketet betalas i förskott och kan utnyttjas under 12 månader. Förköpta körlektioner återbetalas om du inte behöver utnyttja alla.

OBS! Innan vi kan börja planera din utbildning behöver du ha ett giltigt körkortstillstånd. Ansök HÄR.

När du kontaktar oss gällande en intensivkurs vill vi att du informerar oss om följande:

• Vill du ta körkort för manuell bil eller automat?
  • Har du gjort någon av riskutbildningarna redan?
  • Har du redan böcker och/eller internettester eller vill du köpa det av oss?
  • Har du möjlighet att komma och ta en körlektion för bedömning av kunskapsnivå innan vi lägger en plan? Om inte, vill vi att du berättar lite om vad du kan…har du övningskört privat eller på trafikskola tidigare? Hur mycket?
  • Hur lång tid får utbildningen ta? När önskar du börja?

När det gäller boende så är det tyvärr inget vi kan hjälpa till med utan man får kolla vandrarhem eller liknande ifall man inte känner någon man kan bo hos under tiden.